November 6, 2011

Berdosa ka aku??salah ka aku??

salam...
selamat hari raya aidil adha....
last nite i have problm...ntah ngn sapa mau mengadu...sakit rasa nya di perlakukan macam orang asing...Terima kasih daddy..kau buat aku tambah benci diri mu dan buat aku tidak hormat kan kau...
Last nite kena halau ole mereka2...pegaduhan bermula begini...semalam..aku bergaduh ngn my 1st brother...pasal hal kecil ja..dia jua ba...dr siang aku minta bagus2..tp mcm2 ia bagi alasan...bila malam aku minta..macam2 jua dia cakap..ok...tapi bila sabar aku da nda bole bertahan..aku mara...then kami betengkar...sampai la dady masuk campur..mara2 sy..salah saya ka dia mau kencang2??ha??aren jua..napa mau masuk campur...ha??dady cakap2 mcm2??saya ka yang salah??abang arey ba yang mula kan menipu ja kerja nya...ingat saya bodoh kali kan...yang paling saya nda sagka semalam..dady mau pukul sy..pukul la..ingat sy diam2 ka...sy bukan budak2 ba yang menurut ja cakap kamu...memang sebelum ni hormat dia walaupun perangai dia teruk n dia gagal jadi bapa yang baik n sempurna di mata ku...sikit pun kasih sayang dari dia aku nda pernah rasa kan..walaupun dia yangbagi segala2 nya untuk kami 3 beradik..bukan itu yang kami mau..kami cuma perlu perhatian..tapi sehingga kini dia gagal berikan itu kepada kami...berbalik mengenai hal semalam...nda sangka dia mengeluar kan perkataan yang sangat aku benci dan buat aku terkilan..ntah bila akan baik hati ni aku nda tau..d malam raya..di buat aku mcm bukan anaknya...SUNDAL...SIAL..ok..kau bapa aku..kau cakap aku begitu..apa hak kau??kalau kau mau mengajar aku..mau mendidik aku..bukan itu cara nya..lagipun kau sudah terlambat..kau cakap2 aku..kau hina aku...kau halau aku...apa hak kau...siapa kau??itu bukan rumah mu...sedar dulu dengan diri..kalau kau bagus..kau layak hina..cakap2 aku mcm2..tapi..perangai kau..kau ingat bagus..klurga huru-hara pun sebb kau ba...kau sangat melampau ba...terlalu terlampau..nasib aku ingat mamy..aku pandang dia...kalau nda,,kenapa la semalam tuh kau pukul aku..kau bunuh aku sekali pun aku nda kisah ba...aku rela lagi ba mati dari hidup dengan orang mcm kau....kalau aku punya..kalau aku ada kehidupan lain..aku nda kan mau ba tinggal 1 rumah dengan keluarga ku..aren pula..kau apa hal mau masuk campur..tuh abg kau ba yang bodoh n penipu tuh yang mula...perbodoh kn aku..kalau aku bodoh macam kau ya..mungkin..tp aku nda bodoh..nda senang dia mau tipu..faham..kau pun teda hak mau halau aku...jangan mentang2 kau kerja..kau rasa kau berkuasa...gaji kau nda jau cukup untuk sara keluarga ba..kau ingat tuh...aku nda kerja bukan kemahuan ku..aku nda kerja sebab rezeki aku belum ada..aku mau ba kerja..kalau bole aku mau keluar dr uma tuh....tapi apa daya aku...sesen pun aku teda...kau sabar ja..aku akn cari kehidupan aku..mudah2an aku dapt kerja cepat....kau..sama ja dengan bapa kau...pasal hal kecil ja kamu macam2 kamu buat sama aku..sampai hati kamu halau aku...aku ka yang salah??nampak sendri kan..bila aku mengamuk..mara2....baru abg arey bagi tuh barang balik kan...sebelum tuh apa dia cakap??macam2 kan dia bagi alasan...fikir la ba..sikap sial nya tuh yang buat semua ni jadi ba...bedosa ka aku dengan semua ni??aku ingat mamy ja ba..aku hormat dia...kalau nda...aku nda pandang ba kamu..ya allah...telampau sungguh keluarga ku dengan aku...sampai hati dorang...kalau la aku punya kehidupan sendiri...umm...ku teda tempat mengadu..tempat meluah...ku rinduu orang yang jau d sana...semoga dia cepat pulang..kekuatan ku dia...tolong la....ya alah.. :(((

0 kata-kata: